Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/1242
Название: | тей в закладі вищої освФормування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальносіти |
Авторы: | Алексєєнко-Лемовська, Людмила Владиславівна |
Ключевые слова: | лідерські якості психолого-педагогічні умови студенти гуманітарних спеціальностей заклад вищої освіти |
Дата публикации: | 2023 |
Издательство: | Національний авіаційний університет |
Библиографическое описание: | Алексєєнко-Лемовська Л. В. Формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти. Збірник наукових праць Національного авіаційного університету. Серія: «Педагогіка. Психологія». 2023. № 1(22). С. 17-25. |
Серия/номер: | Педагогіка. Психологія;1(22) |
Краткий осмотр (реферат): | У статті розглянуто особливості формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей, специфіку організації освітнього процесу закладу вищої освіти. Охарактеризовано лідерські якості сучасного фахівця: загальнопрофесійні, творчі, соціальнопсихологічні, соціально-комунікативні. Виділяються компоненти, які визначають лідера. Основні риси особистості майбутнього фахівця структуровані за компонентами: комунікативним, організаторським, гностичним, конструктивним. Мета дослідження полягає у визначенні психолого-педагогічних умов формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти. Методи дослідження: системний аналіз, порівняння, систематизація, класифікація та узагальнення науково-методичної літератури; метод системного аналізу психолого-педагогічної літератури, інтерпретація основних положень дослідження. Розробка методики формування лідерських якостей на засадах особистої відповідальності базується на діяльнісному, особистісно-орієнтованому, аксіологічному, системному, компетентнісному підходах, принципі розвитку. Результати: визначено, що психолого-педагогічними умовами ефективного розвитку лідерських якостей студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти є: урахування індивідуально-психологічних особливостей і розвиток мотивації лідерства студентів; розвиток відповідальності (від конкретно-ситуативної до відповідальності як стійкої особистісної властивості) як основи відповідального лідерства; створення розвивального особистісно-орієнтованого середовища в тренінговій та реальній навчальній і позанавчальній взаємодії студентів, яке відзначається релевантними характеристиками (зміст діяльності, групова динаміка, проблемність, рефлексія), спрямованими на розвиток відповідальності як основи лідерства; забезпечення цілеспрямованого розвитку лідерських якостей майбутніх фахівців галузі шляхом організації студентського колективу, самоврядування та використання інтерактивних форм роботи (тренінги, рольові ігри тощо). Представлено види технологій, що найбільш ефективно використовуються з метою особистісного розвитку. Зроблено висновок, що при формуванні лідерських якостей необхідно враховувати особливості соціального середовища, специфіки професійної діяльності та викликів, що постають перед майбутніми фахівцями. Лідерські якості особистості визначаються як безпосередня умова реалізації лідерства. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/1242 |
ISSN: | 2411-264Х |
Располагается в коллекциях: | Кафедра соціально-гуманітарних наук |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти.pdf | Алексєєнко-Лемовська Л. В. Формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти | 514.57 kB | Adobe PDF | Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.