Please use this identifier to cite or link to this item: http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/1242
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАлексєєнко-Лемовська, Людмила Владиславівна-
dc.date.accessioned2024-12-19T12:56:10Z-
dc.date.available2024-12-19T12:56:10Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationАлексєєнко-Лемовська Л. В. Формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти. Збірник наукових праць Національного авіаційного університету. Серія: «Педагогіка. Психологія». 2023. № 1(22). С. 17-25.uk
dc.identifier.issn2411-264Х-
dc.identifier.urihttp://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/1242-
dc.description.abstractУ статті розглянуто особливості формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей, специфіку організації освітнього процесу закладу вищої освіти. Охарактеризовано лідерські якості сучасного фахівця: загальнопрофесійні, творчі, соціальнопсихологічні, соціально-комунікативні. Виділяються компоненти, які визначають лідера. Основні риси особистості майбутнього фахівця структуровані за компонентами: комунікативним, організаторським, гностичним, конструктивним. Мета дослідження полягає у визначенні психолого-педагогічних умов формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти. Методи дослідження: системний аналіз, порівняння, систематизація, класифікація та узагальнення науково-методичної літератури; метод системного аналізу психолого-педагогічної літератури, інтерпретація основних положень дослідження. Розробка методики формування лідерських якостей на засадах особистої відповідальності базується на діяльнісному, особистісно-орієнтованому, аксіологічному, системному, компетентнісному підходах, принципі розвитку. Результати: визначено, що психолого-педагогічними умовами ефективного розвитку лідерських якостей студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти є: урахування індивідуально-психологічних особливостей і розвиток мотивації лідерства студентів; розвиток відповідальності (від конкретно-ситуативної до відповідальності як стійкої особистісної властивості) як основи відповідального лідерства; створення розвивального особистісно-орієнтованого середовища в тренінговій та реальній навчальній і позанавчальній взаємодії студентів, яке відзначається релевантними характеристиками (зміст діяльності, групова динаміка, проблемність, рефлексія), спрямованими на розвиток відповідальності як основи лідерства; забезпечення цілеспрямованого розвитку лідерських якостей майбутніх фахівців галузі шляхом організації студентського колективу, самоврядування та використання інтерактивних форм роботи (тренінги, рольові ігри тощо). Представлено види технологій, що найбільш ефективно використовуються з метою особистісного розвитку. Зроблено висновок, що при формуванні лідерських якостей необхідно враховувати особливості соціального середовища, специфіки професійної діяльності та викликів, що постають перед майбутніми фахівцями. Лідерські якості особистості визначаються як безпосередня умова реалізації лідерства.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Психологія;1(22)-
dc.subjectлідерські якостіuk
dc.subjectпсихолого-педагогічні умовиuk
dc.subjectстуденти гуманітарних спеціальностейuk
dc.subjectзаклад вищої освітиuk
dc.titleтей в закладі вищої освФормування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальносітиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра соціально-гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти.pdfАлексєєнко-Лемовська Л. В. Формування лідерських якостей у студентів гуманітарних спеціальностей в закладі вищої освіти514.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.