Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/786
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДавиденко, Наталія-
dc.contributor.authorШепелєва, Олена-
dc.contributor.authorМуханова, Олена-
dc.date.accessioned2024-01-10T07:21:44Z-
dc.date.available2024-01-10T07:21:44Z-
dc.date.issued2023-11-08-
dc.identifier.citationНаталія Давиденко, Олена Шепелєва, Олена Муханова / ОСОБЛИВОСТІ ОСВІТИ НА СХІДНО-СЛОВЯНСЬКІЙ ТЕРИТОРІЇ У XVI-XVII СТОЛІТТЯХ, № 11 (2023), с. 129-138uk
dc.identifier.issn2663-6646 (Online)-
dc.identifier.urihttp://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/786-
dc.description.abstractУ статті розглянуто особливості освіти на східно-слов’янській території в XVI–XVII століттях. Зазначено, що вживаними в той час у писемності були староукраїнська (книжна українська та народна українська), старослов’янська, грецька, латинська і польська мови. Наголошено, що саме наприкінці досліджуваного періоду така багатомовність закріплюється й узвичається. Висвітлено основні відмінності освітніх процесів XVI–XVII ст., які базувалися на джерельній різноманітності, яка передбачала насамперед застосування різнопланових систем базової освіти та фінальних показників. Автори зазначають, що у цей період йдеться виключно про недержавну освіту, у функціонуванні якої держава не відігравала вирішальної ролі, зокрема й щодо фінансування, та й жодних офіційних привілей така освіта майже не давала. Основними типами початкової та середньої освіти були церковна, народна та приватна. Зазначено, що в XV ст. – на поч. XVI ст. в Україні традиційними були православні школи (саме слово «школа» на позначення українського закладу освіти фіксується джерелами з XVI ст.) при церквах та монастирях. Наприкінці XVI ст. у результаті Берестейської унії представники об’єднаної церкви організовують на українських північно-західних територіях унійні школи. Незважаючи на досить активну політику їх впровадження, заохочення молоді до навчання (окрім іншого, наприклад, для сиріт та «вбогих» навчання було безкоштовним), значного поширення на українських землях вони не набули. Окреслено, що найбільше вони поширились на прикордонних із Білоруссю територіях.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherAdvanced Linguisticsuk
dc.relation.ispartofseries№ 11 (2023);-
dc.subjectбратські заклади освітиuk
dc.subjectвільні мистецтваuk
dc.subjectвивчення мовиuk
dc.subjectгуманістичний підхідuk
dc.subjectосвітній процесuk
dc.subjectрелігійна освітаuk
dc.subjectуніверситетuk
dc.subjectшколаuk
dc.subjectfraternal educational institutionsuk
dc.subjectliberal artsuk
dc.subjectlanguage learninguk
dc.subjecthumanistic approachuk
dc.subjecteducational processuk
dc.subjectreligious educationuk
dc.subjectuniversityuk
dc.subjectschooluk
dc.titleОСОБЛИВОСТІ ОСВІТИ НА СХІДНО-СЛОВЯНСЬКІЙ ТЕРИТОРІЇ У XVI-XVII СТОЛІТТЯХuk
dc.title.alternativeSpesifics of education in the East Slavic territory in the 16th and 17th centuriesuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:Кафедра фундаментальних та медико-профілактичних дисциплін

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
SPESIFICS_OF_EDUCATION_IN_THE_EAST_SLAVIC_TERRITOR.pdf379.81 kBAdobe PDFВідкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.