Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/502
Назва: | . Педагогічні умови розвитку методичної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти |
Інші назви: | Pedagogical conditions for methodological competence development of teachers of preschool education |
Автори: | Алексєєнко-Лемовська, Людмила Владиславівна |
Ключові слова: | методична компетентність педагогічні умови заклад дошкільної освіти methodical competence pedagogical conditions pre-school institution |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика». Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022 |
Бібліографічний опис: | Алексєєнко-Лемовська Л. В. Педагогічні умови розвитку методичної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти / Л. В. Алексєєнко-Лемовська // Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». Вип. 14 (46). – 2022. – C. 9-17. |
Серія/номер: | 14 (46); |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається методична компетентність як одна з важливих складових професійної діяльності вихователів закладів дошкільної освіти. Підвищення рівня сформованості даної компетентності передбачає розробку та впровадження педагогічної моделі розвитку методичної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти. Зазначено, що розробка дійсно ефективної педагогічної моделі вимагає вивчення реального рівня сформованості методичної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти. Виокремлено дві групи педагогічних умов розвитку методичної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти в процесі його педагогічної діяльності: організаційні: створення стимульного середовища, яке містить інформаційний простір, матеріально-технічне забезпечення, спрямовані на оволодіння педагогами сучасними освітніми технологіями; здійснення диференційованого цілісного методичного супроводу професійної діяльності вихователя; структурування процесу підвищення кваліфікації педагогів відповідно до вихідного рівня їхньої компетентності через створення індивідуального маршруту, участі в мережевих спільнотах, підсилення ролі моніторингу ефективності підвищення кваліфікації працівників освіти; особистісні: розвиток ціннісного ставлення до педагогічної діяльності на основі інтеграції особистісної позиції вихователя і наявних у нього загальнокультурних, психолого-педагогічних, методологічних і методичних знань, актуалізації його індивідуального досвіду; включення вихователя в активну творчу взаємодію в системах «вихователь – дитина», «вихователь – вихователь», «вихователь – вихователь-методист (або інша особа, яка здійснює супровід методичної діяльності в закладі дошкільної освіти)», «вихователь-батьки» на основі «суб’єкт-суб’єктних» відносин; рефлексія педагогічних дій на різних етапах діяльності (самоаналіз і самооцінка). Передбачається, що визначені педагогічні умови у сукупності впливають на трансформацію освітнього середовища, удосконалення цього напряму забезпечує результативність процесу розвитку методичної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти. The article deals with competence as one of the important components of educators’ professional activity. The increase of formation’s level of the present competence involves the development and implementation of a pedagogical model for development of the instructors’ methodical competence. It has been specified that the development of a truly efficient pedagogical model required the study of the true formedness level of educators’ methodical competence. Two groups of pedagogical conditions were distinguished for the development of methodical competence of the educator in the course of his pedagogical activity: organizational: creation of a stimulated environment, containing a mass media sphere, supply of materials and machinery, aimed at the mastering of modern educational technology by educators; implementation of differentiated complete methodological support of the educator’s professional activity; structuring of the process for skill enhancement by the school teachers, established subject to compliance with the initial level of their competence, by means of creating an individual route, participation in online communities, strengthening the role of efficiency monitoring during the skill enhancement of educators; personal: development of a value-based attitude towards the pedagogical activity, established on grounds of integrating the educator’s personal position and his own general cultural psychological-andpedagogical, methodological and methodical attainments, actualization of his individual experience; inclusion of an educator into active creative interaction within the systems “educator – child”, “educator – educator”, “educator – educator-methodologist (or another person providing support of methodical activity in the educational institution)”, “educator-parents” on grounds of “subjectsubject” relations; self-reflection of pedagogical actions at different stages of activity (self-analysis and self-evaluation). The determined pedagogical conditions are expected to represent an aggregate of educational and material-and dimensional environment, as one of the pedagogical system’s components; the mentioned environment influences personal and procedural aspects of the system, ensures its efficient functioning and amplification. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/502 |
ISSN: | 2413-2039 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра соціально-гуманітарних наук |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ.pdf | 329.17 kB | Adobe PDF | Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
Інструменти адміністратора