Please use this identifier to cite or link to this item: http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/412
Title: Туристична діяльність як напрям організації освітнього процесу в закладі освіти
Other Titles: Tourist activity as a direction of the organization of the educational process in the preschool education institution
Authors: Алексєєнко-Лемовська, Людмила Владиславівна
Keywords: освітній процес
заклад дошкільної освіти
туристична діяльність
educational process
pre-school institution
tourist activities
Issue Date: 2021
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки. Видавничий дім «Гельветика» 2021
Citation: Алексєєнко-Лемовська Л. В. Туристична діяльність як напрям організації освітнього процесу в закладі освіти / Л. В. Алексєєнко-Лемовська // Acta Paedagogiсa Volynienses. Вип 5. – 2021. – C. 3-9.
Series/Report no.: Вип 5.;
Abstract: У статті визначено специфіку організації туристичної діяльності в освітньому процесі закладу дошкільної освіти. Виокремлено групи умов, що забезпечують організацію освітнього процесу в дошкільній освіті: середовищні, психолого-педагогічні, дидактичні, організаційні. Розглянуто компоненти змісту освітнього процесу в закладі дошкільної освіти: мета і завдання виховання та навчання дітей дошкільного віку; способи різних видів діяльності, якими дитина оволодіває в освітньому процесі; способи прояву ставлення до навколишньої дійсності тощо. Висвітлено окремі аспекти змісту дошкільної освіти, що розкривають спрямованість процесів розвитку дитини; ґрунтуються на психолого-педагогічних наукових положеннях; поєднують і взаємопов’язують принципи наукової обґрунтованості та практичної застосовності; відповідають критеріям доцільності й забезпечують єдність виховних і навчальних цілей та завдань в освітньому процесі дітей дошкільного віку; формують компетентності, які мають безпосереднє відношення до розвитку дошкільників. Освітнє середовище представлено як чинник вдосконалення освітнього процесу, що впливає на формування та розвиток особистості дитини дошкільного віку через соціальне оточення та різноманітні види дитячої діяльності, зокрема туристичної. Наголошується на необхідності дослідження проблеми організації туристичної діяльності у системі дошкільної освіти, що зумовлено новими тенденціями в інформаційному суспільстві, пов’язаними з накопиченням наукових знань і необхідністю пошуку ефективних механізмів їх передачі та використання. Туризм в освітньому процесі закладу дошкільної освіти розглядається як сукупність організованих і запланованих видів діяльності. Розкриваються види туристичної діяльності та принципи організації освітнього процесу. Передбачається, що методологічний рівень організації туристичної діяльності в освітньому процесі закладу дошкільної освіти забезпечує безперервність і системність процесу набуття особистого досвіду та формування особистості дитини, відображає взаємозв’язок ключових наукових положень щодо організації педагогічного процесу та базується на низці наукових підходів (системний, компетентнісний, середовищний). Таким чином, туристична діяльність як напрям в організації освітнього процесу закладу дошкільної освіти створює умови для різнобічного та гармонійного розвитку дитини-дошкільника, забезпечує формування особистісної культури. The article identifies the specifics of the organization of tourist activities in the educational process of preschool education. Forms and types of tourist activity and groups of conditions that ensure the organization of the educational process in preschool education: environmental, psychological and pedagogical, didactic, organizational are mentioned in the article. The educational process is presented as a controlled dynamic system consisting of interconnected elements that provide purposeful, step-by-step and planned activities of the teacher to organize educational interaction with the child. The organization of the educational process in preschool education involves the process of gaining personal experience and the formation of the child's personality in all activities (motions, games, artistic and creative activities) that are implemented in preschool age. Competence approach to the organization of the educational process directs it to obtain certain results. The content of the educational process in preschool education is considered not only as a system of knowledge, skills, attitudes, creative experience, but also competencies, which provide a diverse development of mental and physical abilities of students, their worldview, values, morality, which is the preparation for social life and the development of the child's personality. The content of preschool education is designed to provide the formation of a set of integrative personality traits at a level that meets the capabilities and patterns of child development in early childhood: curiosity, activity, emotional sensitivity, communication, ability to solve intellectual and personal problems. The need to study the problem of organizing tourist activities in the system of preschool education is attributable to new trends in the information society associated with the accumulation of scientific knowledge and the need to find effective mechanisms for their transfer and use.
URI: http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/412
ISSN: 2786-4707
Appears in Collections:Кафедра соціально-гуманітарних наук



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools