Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/1243
Назва: PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGIC CONDITIONS FOR THE FORMATION OF LEADERSHIP QUALITIES IN STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS MAJORING IN PSYCHOLOGY
Інші назви: PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA KSZTAŁTOWANIA SIĘ CECH PRZYWÓDCZYCH U STUDENTÓW INSTYTUCJI SZKOLNICTWA WYŻSZEGO O SPECJALNOŚCI PSYCHOLOGIA
Автори: Aleksіeіenko-Lemovska, Liudmyla Vladislavіvna
Ключові слова: leadership qualities
psychological and pedagogic conditions
students, educational process
higher educational institution
Дата публікації: 2022
Видавництво: Fundacja Instytut Spraw Administracji Publicznej w Lublinie
Бібліографічний опис: Aleksіeіenko-Lemovska L.V. Psychological and pedagogic conditions for the formation of leadership qualities in students of higher educational institutions majoring in psychology. «KELM (Knowledge, Education, Law, Management)». Lublin, Polska. 2022. № 4 (48). Р. 3-9.
Короткий огляд (реферат): The article identifies psychological and pedagogic conditions for the formation of leadership qualities in students majoring in Psychology, and specifics of organization of the educational process of the higher educationalinstitution. Leadership qualities of a modern specialist are described: general professional, creative, socio-psychological,socio-communicative. The components that define a leader are highlighted. The main personality traits of the future specialist are structured by components: communicative, organizational, gnostic, and constructive. The leadership is considered to be a internal state of a motivated person, aimed at achieving success, confident in decisions, purposeful in professional activities. Leadership qualities of an individual are defined as a direct condition for the realization of leadership.Development of the methodology for the formation of leadership qualities on the basis of personal responsibility is based on activity, person-oriented, axiological, system, and competence approaches, the principle of development. The types of technologies that are most effectively used for personal development are presented.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/1243
ISSN: 2353-8406
Розташовується у зібраннях:Кафедра соціально-гуманітарних наук

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGIC CONDITIONS FOR THE FORMATION OF LEADERSHIP QUALITIES IN STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS MAJORING IN PSYCHOLOGY.pdfAleksіeіenko-Lemovska L.V. Psychological and pedagogic conditions for the formation of leadership qualities in students of higher educational institutions majoring in psychology.403.4 kBAdobe PDFВідкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.