Please use this identifier to cite or link to this item: http://e.ieu.edu.ua/handle/123456789/744
Title: АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВ ВИЗНАННЯ УКРАЇНСЬКИХ КВАЛІФІКАЦІЙ В ЄС: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ
Authors: Олянич, Валентина
Коваленко, Вікторія
Філіппова, Лариса
Люльчак, Світлана
Keywords: освітні кваліфікації
ЄС
Україна
нострифікація
гармонізація
Issue Date: 9-Oct-2023
Publisher: Наука і техніка сьогодні
Series/Report no.: Педагогіка № 11(25);
Abstract: Сучасний розвиток освітньої системи та кваліфікаційних рівнів потребує докладного розгляду через існування розбіжностей між українською та європейською системами присвоєння освітньої кваліфікації. Особливо ця проблематика актуальна з огляду на євроінтеграційні прагнення України та появу чималої кількості біженців на території Європейського Союзу, що формує відповідні професійно-адміністративні виклики для їх інтеграції до нового соціуму. У статті досліджено перспективи визнання українських кваліфікаційних рівнів у країнах-учасницях ЄС, їх практичні й теоретичні аспекти. Зближення українського законодавства з європейськими нормами не зняло повністю розбіжностей у тлумаченні професій та їх значення. Проте процес затвердження дипломів, здійснюваний переважно закладами вищої освіти, значно прискорився. Регламентовані професії, наприклад лікарська, продовжують вимагати додаткової підготовки або складання іспитів. Внаслідок повномасштабної російської агресії у 2022 році ситуація з визнанням українських дипломів змінилася. У 2023 році оприлюднено «Звіт про порівняння європейської рамки кваліфікацій і української національної рамки кваліфікацій», який визначає загальні положення та рекомендації для подальшої інтеграції української освітньої системи з європейською.
URI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-11(25)-493-502
Appears in Collections:Кафедра фундаментальних та медико-профілактичних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Коваленко 10. 2023.pdf508.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.